Thursday, January 3, 2013

TEKAD - USAHA - JAYA

Assalamualaikum wbt,

Tahun baru dah masuk, saya rasa, ada satu azam tu saya perlu ganjakkan la, means perlu cepatkanlah. Apa? Kahwin? Eh.... bukanlah..

Saya rasa, cita-cita untuk berhenti kerja (kerja di pejabat) macam perlu dipercepatkanlah. Serious! Sangat jelous dengan wanita-wanita yang hebat.

    1) Ibu saya - Menjahit di rumah
2) Kak Ika Radiusite misalnya - daripada butik online ke butik realiti
dan
ramaiiiiiiiiiiiiiii lagi la...


Allahuakbar!
Kalaulah....eh! say no to IF IF IF IF what so ever!
Definitely, kalau nak berjaya haruslah berusaha kan?

Well, atas rasa kesedaran dan semangat yang menggunung tinggi untuk STOP KERJA PEJABAT
(haaaaaaa... clear kan?  hihi...)
In Shaa Allah, Bi Iznillah... (oh kalian semua.. tolong doakan saya ek ek ek)

Saya akan bulatkan tekad, masih ingat entry tentang azam saya yang ada juga yang TELAHPUN terlaksana dengan izinNya --->  SINI ^_^






Dan sesungguhnya.... bak kata Kartunis Ubi (kenal x?) dalam entry beliau yang INI
Ubi (2012) : Saya juga bukan seorang yang dilahirkan dengan kemahiran atau bakat melukis. Saya juga bermula lambat ketika awal remaja. Namun dengan usaha gigih dan tidak jemu menuntut ilmu, saya berjaya menempatkan karya saya untuk diminati ramai.
Siti Nurhaliza tidak akan menjadi diva biduanita negara jika tidak berlatih menyanyi secukupnya dan tanpa tunjuk ajar komposer berpengalaman.
Safee Sali tidak akan menjadi ‘Super Safee’ tanpa latihan secukupnya di padang dan tanpa bantuan serta dorongan jurulatih.
Percayalah… bahawa setiap kita boleh melukis dan lukisan kita akan jadi semakin baik jika kita mahu.
Yang penting adalah usaha yang gigih tanpa jemu dan belajar menimba ilmu dengan mereka yang berpengalaman

Jangan buruk sangka pada setiap perancangan Allah, apa yang pasti kita usahakan dulu yang terbaik! sehabis baik!

Sooooooooooo..... saya akan mulakan dengan Branding/Lable M2Mv dulu sebelum mengorak langkah lebih jauh. OH! Semangat gitu (sila jangan luntur la semangat ini).




Ni label adaptasi daripada sampul duit raya kami ^_^

Yang ini label rasmi untuk rangkaian produk CoCoLicous M2Mv

Lepas ni, In Shaa Allah akan mulakan misi untuk keluarkan shawl M2Mv. Apa yang pasti, koleksi M2Mv hanyalah yang mematuhi syariat dan lunas-lunas dalam Islam, senang cerita Shariah Compliance la... lebar dan menutup dada ^_^

Nantikan iye... inspirasi daripada B2B M2Mv (Miss to Mrs Vogue).



Wallahua'lam....



Tinta IM : Maaf. IM terlalu semangat untuk berkerja sendiri  (^_^)  Mohon doanya dari semua!

3 comments:

HADIAH PENGHARGAAN DARI TEAM LEADER

Alhamdulillah..syukur.. Rezeki dari Allah swt Dapat pula kiriman..bingkisan hati dari Team Leader EduAtfal Bukan 1,2 hadiahnya.. ha...segede...