Friday, August 3, 2012

Berusahalah! Janji Sebuah Ramadhan

Semakin hari semakin lemah iman ni..
astaghfirullah al azim!
jangan begitulah wahai hati..

jadilah muslimah unggul..
yang dikasihi Allah dan dicintai seisi alam
yang tak perlu lelah mencurah sayang
dan menabur jasa pada ummah
serta sentiasa dinanti oleh sesiapa sahaja

jangan pernah biarkan dirimu menjadi pemusnah silah antara manusia
pencetus amarah dan petaka
jadilah wanita yang bisa menggegar dunia
dengan indahnya wajah penghuni syurga
lembut tutur sentiasa membibitkan peringatan Allah
tidak sekali alpa dalam pautan dunia yang sentiasa meronta-ronta

oh.. moga sahaja aku kuat untuk merangkul dunia seiring menuju ke sana
tidak aku getir dalam kepayahan ujian dunia
tidak aku berpaling tika digugah pahitnya dugaan menimpa
tidak aku hanyut pada awanan pujian yang tak menjamin apa-apa

aku ingin sebuah kehidupan yang baraqah
punya imam yang mampu memimpin setiap tandukku
tak pernah ragu pada setiap tingkahku
selalu ada bila aku rasa jatuh tak terarah
yang bisa menjadi sang arjuna kala rajukku tak tertahan
sentiasa tersenyum kala amarah beraja di sukma
yang mendodoikan dengan irama kalamullah
oh... sunggu itu hanya akan ku kecap bilamana aku berusaha

aku nekad..
aku harus lebih usaha
menjadi wanita solehah
muslimah yang sentiasa dirindui seisi langit dan bumi
oh.. yang pasti Al-Quran itu cerminan diri
jadikan ia pembela diri di dunia dan akhirat nanti
pasti.... janji Ramadhan ini....

No comments:

Post a Comment

HADIAH PENGHARGAAN DARI TEAM LEADER

Alhamdulillah..syukur.. Rezeki dari Allah swt Dapat pula kiriman..bingkisan hati dari Team Leader EduAtfal Bukan 1,2 hadiahnya.. ha...segede...