Sunday, July 1, 2012

Pening.. tanda usaha harus diteruskan dan dimantapkan..

..alkisah..
sejak dua menjak tiga menjak ini
semakin kuat pula semangat
bagai diseru-seru
bagai dihembus-hembus
hihi.. bukan kena sampuk atau pukau siapa-siapa
tapi semangat ini macam menderu-deru

mungkin juga, Allah berikan petunjuk yang satu ini
supaya saya tak leka menjadi pemikir
berfikir itu BAIK jika kena pada tempatnya
tapi... kes saya sangat berbeza..
memikir sesuatu yang TAK PASTI!

makanya, mungkin sudah sampai masanya
sudah tiba detiknya
saya harus kuat mengatur perancangan sendiri

hidup harus maju
bukan lemah mengintai dan mengirai-ngirai kisah duka


Dan janganlah kamu terlalu mengharapkan (ingin mendapat) limpah kurnia yang Allah telah berikan kepada sebahagian dari kamu (untuk menjadikan mereka) melebihi sebahagian yang lain (tentang harta benda, ilmu pengetahuan atau pangkat kebesaran). (Kerana telah tetap) orang-orang lelaki ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan orang-orang perempuan pula ada bahagian dari apa yang mereka usahakan; (maka berusahalah kamu) dan pohonkanlah kepada Allah akan limpah kurnianya. Sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.
(An-Nisaa' 4:32)



jadi..........
dengan lafaz penuh takzim .. dan lafaz penuh baraqah..
Bismillahhirrohmanirrahim..
lawatilah Blog saya dan sahabat tersayang saya...


miss2mrsvogue.blogspot.com

sayang semua!!!


No comments:

Post a Comment

HADIAH PENGHARGAAN DARI TEAM LEADER

Alhamdulillah..syukur.. Rezeki dari Allah swt Dapat pula kiriman..bingkisan hati dari Team Leader EduAtfal Bukan 1,2 hadiahnya.. ha...segede...